Yetenekleri yapıcı ya da yıkıcı olarak kullanmak arasında.
Aynı yetiyle kendinize ve hayata hizmet etmek ya da kendinize ve hayata saldırmak arasında.
Odaklılık, titizlik, pratiklik, yöneticilik, güçlü ifade yetisi, liderlik, dışa dönüklük, espritüellik… Dünya kadar insan, dünya kadar vasıf. Vasıf değil, vasıfları harekete geçirme biçimi değer katar insana ve hayatına.
İnsanın imtihanı ölçü ve ölçülülük; zira “daha” diyen zihin “daha”sını bulmadıkça susmuyor, susmadıkça bulamıyor, bulamadıkça çıldırıyor.
İnce bir tül perde var;
Ölçüsünde bırakmayıp abartmakla, “daha” diyen nefsin sesini duyup, ona “hayır” diyebilme cesareti arasında.
İnce bir tül perde; sonluyla sonsuzu, melekle şeytanı ayıran. Görebildiğinde ve orada durduğunda Tanrı’nın nefesini üflediği ve buluşturduğu iki yakayı. O’nun o anda sana ve eylemine inmesine izin verdiğin. Senin aciz zihnin ve bedeninin, O’nun yüce kudretiyle buluştuğu.
Ya silahtır vasıfların kendince, ya da O’nun bahşettiğini bildiğin kıymetlerin. Öyle çarçur edemezsin, elması çöpe götüremezsin. Kendini nereye götürdüğünü bilen, nihayetinde kendinsin.
İnsanlar hasta, çünkü insanlar abartıyor. Hasta, öfkeli, bağımlı, incinmiş ya da yaralıysan ve bu yüzden hareket edemiyorsan, öncesinde abarttığın içindir; sahip olduklarını ve onları kullanmayı. Kendiliğin ve varlığından başka bir hesabı güttüğün içindir.
Zaman, benliğimizi Öz’e götürme süreci. Bedenimiz araçsa, yakıtımız vasıflarımız, onu harekete geçirip kullanan akıl ise rızkımız. Rızkı veren Allah’tır. Süsleyip püsleyince değişmez, pahası asla biçilmez. Ölçüp biçmek şuurdandır, kendi için adil olan, insan için adildir.
Rızkına sahip çık. Tüm yokluklar abartıyı dengeye getirme amacı taşırlar. Ölçülü isen bolsun, ölçülü isen eminsin, ölçülü isen güvendesin, ölçülü isen kendinsin, çünkü ölçülü isen kim olduğunu bilensin. Tüm öğreti, ibadet ve egzesizler, ölçünü yani kendini bilmen için.
Kendini bilen Rabbi’ni, Rabb’ini bilen kendini bilir. İşe önce kendinden başla, eylemin içinde şuurunu kaybettiğin noktaları gör ve son bir nokta koy oraya. O nokta sahte benliğinin sonu, hakiki benliğinin sonsuzluğu olsun.